måndag 29 augusti 2011

Lavendel

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]

Jag är totalt kär i lavendel. Det doftar så härligt och ser så vackert ut. Hos oss hänger det buntar av lavendel överallt. Min dröm är att jag en dag skulle ha en hel rabatt full med doftande lavendel, varifrån jag kunde plocka stora buketter och ställa i vaser här hemma. Jag vet bara inte ifall dom klarar av vintern här. Har försökt kolla på nätet men svaren är mycket motstridiga, en del påstår att dom nog klarar av det och en del har sämre erfarenheter. Hur är det med er, my dear bloggkompisar, har ni fått lavendeln att överleva vintern? Och jag menar då alltså utomhus, inomhus är det ingen chans i världen att jag får dom att hållas vid liv.

 

Men alltså, måndag igen. Vart försvinner veckosluten?? Hur går tiden såhär fort? Jag ska hälla i mig några koppar kaffe och försöka jobba lite, det ösregnar ute och jag tycker att det är såååå mysigt! Ha en skön måndag alla ni fina läsare!

3 kommentarer:

  1. hemmamamman2011-08-30 10:10

    Jodå, jag har fått lavendeln att överleva. Några brukar ta stryk av kölden och snön men de flesta har ändå klarat av vintern.

    SvaraRadera
  2. Tack massor för svaret! Tjohej, då kanske den överlever här hos mig också! :)

    SvaraRadera
  3. Åtminstone har mina, ja eller de flesta av dem, överlevt här i Helsingfors. Men jag tror det beror lite på hur man planterar dem, för har hört om flera som inte fått sina att övervintra.
    Älskar också lavendel!

    Här är min rabatt. http://mellimamma.blogspot.com/search?updated-max=2011-07-04T15%3A54%3A00%2B03%3A00&max-results=10

    SvaraRadera