lördag 10 september 2011

Gladiolus


Beställde lite böcker från Adlibris. Boken som jag mest sett fram emot är Aleksandr Solzjenitsyns "En dag i Ivan Denisovitjs liv". Har läst den senast för säkert 10 år sen och nu tänker jag läsa den pånytt. Kommer iaf ihåg att jag verkligen tyckte om boken första gången.

Så åkte jag via blombutiken och köpte "fredagsblommor", denhär gången fick det bli Gladiolusar.



På kvällen eldade vi brasan för första gången denhär hösten. Åååh, så skönt!


Idag står det fördelsedagsfirande på schemat. Denhär mamman ska fira sin kära systers födelsedag och pappan och dottern i sin tur ska åka iväg och fira en 3-åring.

Ha ett härligt veckoslut!!

 

2 kommentarer:

  1. Ni har det så fint hos er! Fin bukett,nätt färg! Mina börjar just blomma på palstan, planterade dem så sent, fast de är tydligen klarröda.

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Jo, första gången faktiskt som jag köpte gladiolusar, blev positivt överraskad!

    SvaraRadera