tisdag 20 november 2012

På gården




För tillfället är det riktigt grått och vått ute, regnet har öst ner hela dagen och vi har suttit inne. Det har vi faktiskt gjort ända sedan söndagen, Li har haft feber. Nu börjar hon vara frisk igen, bara lite stegring idag som tur.
 
Tycker samma sak varje år samma tid av året; att gården ser så otroligt deprimerande ut. Allt har vissnat, ingen färg någonstans, bara grått och sorgligt. Skottkärran har jag inte orkat tömma och mina små olivträd står ännu också ute. Borde säkert börja flytta in dom också, det är bara motivationen som fattas. Men med hjälp av lite höstblommor piggnar även gården upp litegrann. Denna gång valde jag en julros, något annat som jag inte kommer ihåg namnet på och en sypress (?) som jag virade lite ljus runt. På gården hittade jag en stor gammal zinkbalja dit jag satt alltihop sen. Måste försöka ta en bild åt er när det blir kväll, tycker att belysningen blev riktigt stämningsfull.
 
Men nu ska jag börja med matlagning medan lillagumman sover. Hoppas såååå på att hon är frisk till veckoslutet, hon ska nämligen till farföräldrarna och vi ska ha date-night! Ser så fram emot det! Men nu, over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar