fredag 3 maj 2013

Proggis



Hejhej. Vi har haft fullt upp på sistone, min kära syster har varit hos oss denhär veckan och vi har naturligtvis firat första maj med allt vad det innebär. Känns riktigt skönt med fredag faktiskt. Jag ska försöka skärpa mig på bloggfronten, märker att jag verkligen varit sparsam med inläggen på sistone...
 
Men visst är det ganska ljuvligt med Maj?! Och den där värmen som försiktigt söker sig fram igen? Våra förodlingar har vuxit helt massor, ska försöka se ifall jag skulle få dom planterade ute i växthuset under veckoslutet. På första bilden ser ni zucchinin, så stor har den blivit på bara 2 veckor! Och på andra bilden ser ni gurkan och paprikan som jag råkade hitta på Ikea häromdagen.
 
Förra veckoslutet började vi även ett planteringsprojekt med Li, hon har själv sått frön (som hon själv fått välja i butiken) och vattnar dom omsorgsfullt varje dag. När dom vuxit till sig ska vi flytta ut dom i en planteringslåda och Li ska själv få sköta om den under sommaren. Hon är så ivrig! Måste ta och visa er hennes planteringar senare. Men nu blir det ishockey! Hoppas ni haft en trevlig första maj och ha ett skönt veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Första bilden är så klorofyllfylld så jag får en energikick.
    Linnéa

    SvaraRadera