torsdag 5 september 2013

Joy


Hej på er! Oj vad denna vecka susat förbi, torsdag redan! Idag ska Li för första gången på danslektion och ni ska veta att hon är full av iver och längtan. Hon har väntat på denna dag sedan slutet av våren då jag berättade för henne att hon ska få börja dansa på hösten. Ni gissar säkert att jag ångrat den stunden oräkneliga gånger under sommaren... När börjar dansen? har jag nämligen fått höra ganska så många gånger dom senaste månaderna. När jag försökte föreslå innebandy och fotboll fick jag bara ett strängt nej som svar. Jag har försökt i alla fall. Och pappan har insett att vi har en dansande ballerina och inte en ishockeyspelare i familjen. Men vem vet, intressen hinner ju ändra mångfaldigt under åren. Just nu har vi en prima ballerina i huset i varje fall.   

Igår var jag och hälsade på en otroligt söt pytteliten pojke som just fyllt en vecka och tanken slog mig, har vår snart 5-åriga bebis faktiskt varit sådär liten nån gång?? Helt otroligt hur snabbt barnen växer! Och ännu otroligare är hur snabbt man glömmer saker, jag insåg igår att ifall jag inte hade skrivit ner händelser och tankar i babyboken skulle jag inte komma ihåg mycket från babytiden. Fem år, även om det sist och slutligen är en relativt kort tid i ens liv, känns som en evighet nu när jag riktigt anstränger mig för att komma ihåg. Thank God för (ifyllda) babyböcker!

Nu ska jag jobba och sen hämta en förväntansfull flicka från dagiset! Bring on the dance moves!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar