måndag 23 september 2013

Virkat


Hej på er! Veckoslutet kom och gick helt för snabbt, som den gör varje vecka nuförtiden. Fredagen är över på en nanosekund och innan jag vet ordet av så är det redan måndag. Veckan känns helt enkelt som ett par dagar. En dag är det måndag och till näst märker jag att det är fredag. Ja ungefär så flyger veckorna fram i vår familj för tillfället. Givetvis har det att göra med faktumet att det bara är på onsdagen och under veckosluten då vi inte har program på kvällarna. Som tur känns det bra just nu, ingen ångest eller panik över att man inte skulle hinna med, i alla fall inte ännu.

Under veckoslutet var vi en tur till holmen och på lördagkväll lånade jag grannens elcykel för att hälsa på en kompis. Den var snabb, cykeln. Och så rolig att köra! När jag mitt på natten susade fram längs vägarna kunde jag inte sluta skratta för mig själv! Åt tanken att grannen "cyklar" till jobbet varje morgon och åker förbi motionscyklare, iklädd sina vanliga kläder utan att trampa på pedalen en endaste gång. Perkele! har hon hört dem viska en och annan gång, framförallt i uppförsbacken. Jag kunde inte sluta skratta åt den tanken!

Igår satt jag i soffan med en nysta trikå och virkade en korg för att få plats åt alla mina garnnystor. Jag har börjat på en matta också, men det är ett så långt projekt att jag måste mellan varven göra något annat för att inte dö i tristess. Men fin blir den, sen nån gång.

Men nu ska det jobbas! Ha en fin måndag allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar