söndag 20 april 2014

Hyllan och Chalk Paint



Hej på er! Här ovan ser ni nu hyllan som jag lovade att visa er igår. Själva hyllan är ett gammalt loppisfynd i mörkt trä vilken var i uselt skick när jag köpte den. Den stod och lutade mot väggen i garaget i flera år i väntan på att jag skulle få inspiration nog för att orka ta itu med projektet. När jag hittade Annie Sloan Chalk Paint visste jag att det var just det som skulle användas på hyllan. Jag har använt mig av två färger, Paris Grey och Old White, som jag blandat hälften och hälften, och till slut har jag lagt på Soft Wax. 

Jag är väldigt nöjd med slutresultatet, framförallt då nyansen är precis den samma som på vår kakelugn. Och för att dessa chalk paints är sååååå lätta och snabba att använda! Rekommenderas varmt!

Vi har verkligen blivit bortskämda med vädret under påsken, igår var det närmare 17 grader och i dag tror jag att det kommer att bli även varmare! Hoppas ni också har fått njuta av vädret och av att få vara lediga! Ha en fin söndag allihopa!

2 kommentarer:

  1. Fin den blev! Jag har funderat på Annie Sloans mål istället för Kalklitir. Vilken ska månne vara bättre och framför allt enklare att använda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vad jag förstått så är det mycket enklare att måla möbler osv. med Annie Sloans målfärger, Kalklitir lär vara ypperligt när man målar väggar osv men tenderar att vara "rinnigt" och således kanske inte det lättaste att använda när man målar möbler och sånt. Och kan tänka mig att det inte heller blir lika täckande med Kalklitir, men vad vet jag? Det beror väl alltså på vad du ska använda målfärgen till.

      Radera