onsdag 28 maj 2014

Update

Hej på er! Läääänge sen sist, once again! Jag är helt överraskad över att ni faktiskt ännu kikar in här, så uselt har jag faktiskt uppdaterat på sistone...Min syster har varit på besök (igen, jee!) och vi har bl.a. roadtrippat till Vasa för att gratta farfar som fyllde 90 år och i samma veva även hälsat på den sötaste mormor i hela världen, haft släktmiddag och dessutom besökt Sveaborg i bästa sommarvädret. Ja, vi har haft mycket på sistone. Och fått dessutom njuta av 3 blommande äppelträd på gården som aldrig blommat lika fint och rejält som i år. Och värmen, närmare 30 grader, så otroligt lyxigt!

Vilken chock det sedan var att vakna upp på tisdag morgon och se att termometern visade ynka 8 grader ute. Seriöst, hur är det ens möjligt?? I dag var det faktiskt bara 5 grader ute och jag har på mig en tunn dunjacka till jobbet. PÅRIKTIGT! Detta kan allvarligt enbart hända i Finland. Barnen på dagis fick ta vattenpistoler med sig i dag och ursprungligen skulle dom ha med sig bikinin och simppare, men nej, i dag har dom vattenkrig klädda i utekläder och kurakläder. Hiphiphurra!

Vi vill ha sommaren tillbaka, banne mig! Något postitivt i det hela är att vi ska vara lediga ända tills måndagen så hurra för det i alla fall! Nu ska det jobbas och sen tar vi ett långt och skönt veckoslut oavsett vädret! Frys inte ihjäl er bloggkompisar! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar