måndag 7 januari 2013

Now I know what we did last year vol 1

Puuuuuuust...Äntligen kommer vol 1 av det gångna året, varsågoda!
 

Januari 



Vi njöt av snön och Li testade skidorna för första gången. Vi gick mycket omkring i Gamla Stan och hängde hemma i sköna tofflor under filtar när temperaturen sjönk till under -20 grader. Jag frossade i mig kokböcker och sjönk i tulpanträsket.
 

Februari

 

 

Vi bakade mycket och jag började skaffa nya växter till huset när det sakta men säkert började bli ljusare ute.
 

Mars

 
Växt-fixeringen fortsatte och jag fick dessutom ordentligt inredningsiver och bytte om i tv-rummet och i köket.
 

April

 

Påsken var på kommande och vi pyntade ivrigt med Li. Själva påsken tillbringades på landet, det var riktigt skönt.
 

Maj

 

 
Plötsligt blev det sommar, temperaturen i skuggan var 28 grader och vi njöt så otroligt! Jag fixade medelhavshörna till gården och vilade ögonen på alla blommor som börjat blomma plötsligt. Äppelträdet blommade så fint även i år. Började odla grönsaker i växthuset. Vi bakade sockermunkar för första gången, sååå gott!!
 

Juni

 


Fixade med maken ett planteringsbord av ett gammalt bord och rev upp första rädisorna ur marken. Skaffade nya utemöbler och var toknöjda.
 
Återkommer med vol 2....Hamnar "skriva" inläggen i html (och som ni säkert märker är jag urusel på det), så det tar sin tid...

4 kommentarer:

  1. Ensamma mamman2013-01-08 22:37

    Du har jättevackra bilder på din blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Instämmer, fantastiskt vackra bilder!! Gillar uttrycket tulpanträsket ;)

    SvaraRadera