lördag 19 januari 2013

Now I know what we did last year vol 2


Hej på er! Såklart fick jag samma bobba som maken, influenssa was in da house...Men här kommer Vol 2  av året 2012, varsågoda!
 

JULI

Vårt sommarlov började, och vi styrde bilen mot Vimmerby och Linköping. Astrid Lindgrens Värld var naturligtvis höjdpunkten för Li, men Kolmården var också mycket uppskattat. En av fördelarna med att ha en lång pappa är att man har verkligen nytta av att sitta på hans axlar, hehe. När vi kom hem från Sverige åkte vi till lande och bara njöt av att vara lediga allihopa.
 

AUGUSTI

 
 Vi började igen jobba och Li återvände till dagis. Vi njöt av alla fina blommor som blommade på gården, favoriten av alla blev dock luktärten. Vilken himmelsk doft!
 

SEPTEMBER

 
 
Vi drunknade i äppel, bakade pajer så att ugnen rykte, pysslade bl.a. en krans och började igen med mina otaliga stickprojekt. Gjorde mitt livs bästa loppisfynd, fyndade det egyptiska bordet för under 30 euro!
 

OKTOBER



Vi plockade kottar, tog in sista dahliorna från trädgården, första snön kom. Vi bakade och njöt under varma filtar. 
 

NOVEMBER

 
Eldade i brasan dagligen och njöt av den fina naturen. Fick äntligen pälspallen som jag väntat på i en halv evighet.
 

DECEMBER

  
Firade flickorna i familjen som fyllde år, tillbringade största delen av tiden ute i snön, skaffade huset fullt med julblommor, firade jul och nyår i bästa sällskap. Minsta i familjen lärde sig att skrinna redan första gången hon stod på skridskorna.

Ja, det var året 2012 kortfattat. Ett riktigt fint år på alla sätt. Det absolut bästa med året 2012 var nog att min första gudson föddes! Imorgon kommer maken och jag officiellt att bli hans gudföräldrar och jag är så lycklig!! År 2013 kommer att bli ett spännande år, har jag på känn!

Nu önskar jag er ett härligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar