torsdag 28 mars 2013

You know it


Wohoo! Levain-brödet blev otroligt lyckat, tror faktiskt att jag aldrig bakat godare bröd. Fastän processen är urlång (surdegen tar 5 dagar att förbereda, detta är alltså inget ex tempore bröd!), så är resultatet något helt otroligt. Jag är ännu också överraskad över att jag faktiskt bakat det själv, haha!

Hela eftermiddagen och kvällen har jag stått i köket, bakat bröd och gjort pashan som nu står i kylskåpet och rinner övernatten.. Jag är verkligen inget fan av russin och själva pashan har jag aldrig brytt mig om, så jag gjorde en egen variant av den. Russin och hackade nötter fick utebli och slutresultatet lär bli någon slags citron-efterrätt. Får se vad det blivit av min version imorgon.

Men nu tänker jag ta ett välförtjänt stort glas rött och lägga mig i soffan! Ha en härlig påsk allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar