onsdag 12 mars 2014

On borrowed time


Våren är här, förvisso bara några dagar framöver vad jag förstått, men i varje fall! Det är äntligen ljust ute när man vaknar och solen skiner och smälter bort snön. Har jag sagt att jag älskar våren? Jahapp, men jag säger det om och om igen, jag ä-l-s-k-a-r våren! Kan tänka mig att jag svär som bara den när det öser ner 20cm snö i slutet av veckan, men just nu njuter jag! Under veckoslutet hämtade vi in en körsbärsgren från gården och väntar nu ivrigt på att några knoppar ska slå ut, det ser i alla fall lovande ut än så länge.

Just nu har vi mycket på gång här hemma, vardagsrumban känns lite extra krävande för tillfället med dans och gymnastiklektioner hit och dit och allt annat som ska göras under de få timmarna efter en arbetsdag. Säkert största delen av er tampas med samma saker, men just nu skulle det vara skönt med lite lugnare tempo. Ett såpass lugnt tempo att jag hann t.ex. koka en kopp kaffe och sätta mig ute i solen och bara njuta efter arbetsdagen. Hoppeligen har vi vårigt väder ännu på fredagen för då tänker jag göra just det!

Nu är det i varje fall sovdags, gonatt! Ha en trevlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Ensamma mamman2014-03-14 08:14

    Jag har funderat mycket på den där rumban som barnens hobbyn ger upphov till. Kanske mest just det om den faktiskt är värd sitt pris. För när det är som tyngst så tycker ju inte heller barnen om det, trots att det är FÖR DERAS skull man stressar liksom... Jag har försökt dela skjutsandet med en granne (barnens kompisar) och sen går äldsta flickan själv till vissa hobbyn. Men jag känner såå igen den där "kan jag inte bara få dricka en kopp kaffe på balkongen?-känslan... Istället för att håsa med mat och skjutsande. Puust. Nåja, snart är det sommarpaus med hobbyna. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Känner såå igen mig, tyckte det var rena rama lyxen när alla hobbyn var pausade under sportlovet! Till näst väntar jag alltså på sommarpausen! ;) Fattar inte hur du pallar med TRE barn ensam, vi har ju bara EN!! Puuuuuust. :)

      Radera
  2. Hej! Älskar dina bilder och layout! Ville bara säga det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Dina fina ord betyder verkligen mycket för mig! :)

      Radera