lördag 22 mars 2014

SNAKK:s stillista

Hej på er! Vem älskar inte blogglistor? I samband med Linn och Nadias nästa SNAKK-avsnitt på söndagen, där det snakkas stil och anti-stil, har de gjort en blogglista. Här kommer min insats till SNAKK:s stillista.

Min stil i tre ord: 

Klassisk, tidlös, praktisk. Jättesvårt att definiera faktiskt. 


Det här plagget skulle aldrig komma nära min kropp:



Herregud alltså, jag dööööööör!!!!

Just nu har jag på mig: 

Jeans och t-shirt. Så perus.

Det här är en bild på mig när jag kände mig bekväm:



Ni vet inte hur svårt det var att ens överhuvudtaget hitta någon bild på mig, jag som nästan alltid står bakom kameran! Shorts och t-shirt, finns säkert inget bekvämare!

Det här är en bild på mig för länge sedan:



Min bror och jag tidigt vid frukostbordet en novembermorgon i Björneborg anno 1994. Jag skulle snart fylla 13 år. Några  månader efter att bilden är tagen flyttade vi till USA.

Jag känner mig allra snyggast i: 

Snygga jeans, topp och högklackat.

Mitt favoritplagg just nu: 

En puderrosa kofta av alpaca och ylle som jag fyndade på rea.

Min stil hemma med tre ord: 

Vet faktiskt inte om jag har någon viss stil, försöker nog blanda många stilar. Lyckades inte med tre ord. Lyckades inte ens överhuvudtaget med att svara på frågan.

Jag skulle aldrig inreda med: 

Möbler i enbart björk eller en massa blommigt.

Pryl jag suktar efter: 

En vacker hängmatta till trädgården, ett växthus av gamla fönster.

Mitt bästa stylingtips: 

Omge dig med sånt du tycker om istället för att enbart köpa sånt som tycks vara trendigt just nu. När du har en fungerande bas är det lätt att byta om med hjälp av textiler och stilleben. Satsa på hållbarhet och bra material, våga kombinera olika stilar.

Min favoritplats hemma: 



Favoritplatsen är nog fåtöljen i tv-rummet, där sitter jag alltsom oftast och antingen stickar, läser bok eller tittar på teve. 

Mitt problemhörn hemma:



Det måste vara tamburen, den är otroligt trång och konstant smutsig och råddig med en massa skor som man snubblar på varje gång man går där. Skolådorna på väggen borde bytas ut mot nya och nya krokar borde skruvas på plats för att få våra jackor bättre att rymmas. Det här "rummet" är det mest opraktiska rummet hos oss och jag förundras varje gång över att dom tidigare ägarna inte byggt en ordentlig tambur när dom väl gjort det för kanske 10 år sedan.

Nu ska vi ut och njuta av den fina vårsolen! Tack Linn och Nadia för en rolig blogglista!

4 kommentarer:

  1. Bra lista! Kul att du joinade. Alltså de där byxorna, brrrrr! :) Känner igen det där BORDE. Borde skruva, köpa nya, ta bort, lägga till, rensa. Alltid något projelt på gång som kanske inte blir av så fort som man skulle önska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! :) Konstant något ogjort i den här familjen... :)

      Radera
  2. Ensamma mamman2014-03-25 18:02

    Alltsååå jag höll på att smälla av när jag öppnade din blogg, såg rubriken på inlägget och enbart byxbilden. Hann tänka "herreguuuud, diggar hon dom där?" före jag insåg att det, tack och lov, var tvärtom! ! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha! Tack för dagens skratt!! Ja men tänk ifall det hade varit det jag mest suktar efter just nu? Classy! Hahahahahah, jag döööör! Och asgarvar när jag föreställer mig minen då du klickade dig in på bloggen!! :D

      Radera