onsdag 9 april 2014

Gemensamt projekt


Hej på er! Även i år har Li och jag ett gemensamt planteringsprojekt på gång. Tillsammans följer vi med tillväxten och vattnar de små poddarna ivrigt varje dag. Än så länge har vi sått ärter i form av ätbara och doftande varianter som redan vuxit ganska mycket. Till näst ska vi så lavendel, gräslök och basilika i egna små växthus, och såklart sammetsblommor som vi sen planterar i växthuset tillsammans med tomaten för att minimera skadedjuren. Älskar dylika projekt!

För tillfället ligger dock Li och jag i soffan och äter mokkarutor som vi bakade i går. Li har feber och vi har hamnat stanna hemma från jobb och dagis. Jag har nyss läst ut Eldvittnet av Kepler och börjat sticka på en kofta åt mig själv i väntan på Sandmannen som min mamma ännu håller på att läsa. Att vänta hör inte till mina starka sidor. Tänkte redan beställa den på nätet men det tar 2 dagar! Och bibliotekets exemplar är utlånade. Argh! Kanske bokhandeln? Har den månne kommit ut i pocket-format där redan? Värsta i-landsproblem eller hur?! Haha.

Men i brist på annat ska jag fortsätta sticka på min kofta. Ha en fin och solig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar