fredag 18 oktober 2013

Utlandsresa








 













Hej på er! Det har visst igen gått en vecka?! Otroligt att det snart endast är två månader till julen!! Vi har haft höstlov och bl.a. sålt en massa saker på loppis. Varje dag har vi varit och städat loppisbordet och undrat över fenomenet att människor inte för saker och ting tillbaka, utan lämnar dom bara var som helst. Skönt känns det i varje fall att ha blivit av med en massa saker som fyllt förråden här hemma! Dessvärre är jag helt insnöad i handarbeten för tillfället och all min överlops tid har gått åt att sticka eller virka. I förrgår började jag sticka en ylletröja åt mig själv, får se hur det blir! Kan tänka mig att det tar läääänge för att jag har nu först stickat 1/4 av bakre delen. Suck! Men vi får väl se sen. Ska ta och visa er när jag har kommit någon vart.
 
För några veckor sedan var vi ju i Estland och jag tänkte visa er lite bilder därifrån. Byggnaderna är så rustika och vackra och nytt och gammalt är nonchalant placerade sida vid sida, som t.ex. granitytan bredvid den gamla stenfasaden. Varje gång jag åker dit har jag hunnit glömma hur vackra byggnader där finns. Denna gång gick tiden mest åt att bara gå runt omkring, men även en tur till den kända handarbetsbutiken Karnaluks tog vi. Ifall någon annan first-timer har tänkt ta en sväng dit så rekommenderar jag att ni har ordentligt med tid på er, det är nämligen stooooort! Och säljer ALLT! Men är absolut värt ett besök!
 
Fredag idag! Vi har med maken lagat degen till pizzabottnar som stått övernatten i kylskåpet, och idag ska det njutas av hembakade pizzor i härligt sällskap! Hoppas ni har ett skönt veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Ensamma mamman2013-10-18 15:51

    Men visst är loppis bara såå roligt, både att sälja och att köpa där. Hade själv bord i tre veckor nyligen och stördes av precis samma sak som du: de råddande kunderna. Arrrgh. Man måste helt enkelt dit och städa upp varje dag... (Och så hittar man dessutom nåt skoj att köpa varje gång...) Trevligt veckoslut åt er med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, älskar loppis!! Det var lite för roligt att vara där och städa bordet varje dag, jag kom nämligen hem med något också varje dag! :) Maken förstod inte riktigt idén, skulle vi inte bli AV med saker? Hihi!

      Radera