måndag 6 januari 2014

Utrymmet som förvandlades till ett extra rum




Vi har i övre våningen ett utrymme som inte riktigt haft någon funktion alls hittills. I förra veckan bestämde jag mig för att göra något åt saken. Li sitter gärna runt matbordet och pysslar eller ritar och jag som alltid har något projekt på gång suktade efter ett utrymme där jag kunde sitta och visionera och planera, och där jag dessutom kunde lägga alla mina garnnystor på ett och samma ställe. Nu har vi ett pysselbord dit jag dessutom tänkte skaffa en billig och lätt-att-använda-symaskin så att jag kan börja öva mig. Jag har senast sytt i lågstadiet så det krävs verkligen övning kan jag säga. Men nu har vi ett extra rum med utrymme för alla möjliga projekt som man kan lämna framme för att fortsätta med en annan gång, istället för att hålla på att plocka fram och plocka bort anefter. Ganska skönt faktiskt!

Hur är det med er då? Har ni gjort något speciellt idag? Vi var och övade i backen idag med Li (hon fick slalom-skidor till julklapp), och hon älskade det! Efter kanske en timme åkte hon redan upp med ankarehissen bredvid mig! Sååååå roligt!!

Men nu ska vi i bastun! Hoppas ni haft en skön måndag allihopa! 

4 kommentarer:

  1. Du har verkligen lyckats skapa något mysigt. Perfekt för kreativa tankar och skapande.

    SvaraRadera
  2. Vad fint du fixat!

    SvaraRadera