onsdag 26 februari 2014

Våren smyger sig på




Hej på er! Bara tanken av att vi inom några dagar går in i mars känns helt absurd! Det betyder ju att om ca. 3 månader är sommaren här!! Det kliar redan i mina fingrar att få gräva och plantera ute i trädgården och idag skymtade jag faktiskt de första gröna topparna av tulpaner som kommer upp ur snön.

Den här tiden av året fylls alla hem med tulpaner och så är det även hos oss. Jag råkade hitta den vita "flask-vasen" på Plantagen för fjuttiga 2 euro och blev helt förtjust. Ser redan framför mig doftärter i den på sommaren, eller kanske pioner. Vad som helst faktiskt. Den rustika muttervasen hittade jag på HongKong, mycket förmånligt den också.

Blommor i fräscha färger gör våren, så är det bara, och våren är här vågar jag påstå. Visserligen inte utan några bakslag, men utan tvekan smyger våren sig på sakta men säkert. Och alla jublar eller hur?!

Ha nu en fin onsdag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar