lördag 5 april 2014

Målningsprojekt

Detta är inget sponsorerat inlägg, tyckte bara att servicen på Måla&more var värd några rader.

Hej på er! Var det faktiskt en vecka sedan jag uppdaterade sist?? Vi har sååååå mycket på gång just nu, miljoner med projekt som jag påbörjat och just nu tillbringas största delen av överlopstiden (vilket faktiskt inte är mycket för tillfället) ute i trädgåden. Jag har två målningsprojekt på gång varav det mindre har jag målat med dessa Chalk Paints av Annie Sloan på bilden. Själva möbeln är inte ännu på sin rätta plats så därför fattas bild på slutresultatet än så länge. Träffade för några veckor sedan den härliga ägaren Christel Holmlund på Måla&More, som är återförsäljare av Annie Sloans målfärger, och hon gav mig mycket bra tips på hur det lönar sig att gå tillväga när man målar med just dessa målfärger. Hon berättade att hon även ordnar dagskurser där man ska ha med ett eget litet projekt (som t.ex. en stol el.dyl.) som man sen gör klart under kursen. Inne på Måla&More har ägaren framme en hel del otroligt vackra möbler som hon har målat med Chalk Paint, och man får mycket bra idéer bara genom att kolla på hur hon har gjort. Alla färger är dessutom framme, målade på träklossar, så det är lätt att se hur färgerna ser ut på riktigt. Färgerna är dessutom ekologiska och odörlösa så du kan måla var som helst, fast i vardagsrummet! Och målfärgen torkar jättesnabbt! Absolut något för mig i alla fall!

Nu ska vi pysa iväg till Hoplop, Li har tjatat i flera veckor (eller kanske t.o.m. i månader?) att hon önskar att vi kunde någon gång fara dit, och i dag är äntligen den dagen. Yay!

Hoppas ni haft en bra vecka, ska verkligen försöka skärpa mig angående tystnaden på bloggen! Ha en härlig lördag nu allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar